Jak se učit - pár typů jak se nejlépe učit
Každý z nás by si měl najít ten nejlepší způsob, jak se nejefektivněji učit. Máte nějaký způsob, který zaručeně funguje? Někomu vyhovuje čtení nahlas, někdo si dokola věci píše … Pojďte si přečíst naše tipy na učení.
Psaní do nekonečna
Psaní je jeden z nejtradičnějších způsobů, který pomáhá žákům si látku lépe zapamatovat. První krok začíná už psaním poznámek ve škole, dalším krokem je přepisování látky doma na kus papíru. Při učení psát na
papír důležité body. Po přečtení látky pomáhá vytvoření poznámek na papír, vypsat si svůj výčet bodů. Co hlava vidí, nahlas přečte a ještě si vizuálně přepíše na papír, máte mnohem lepší možnost zapamatování.
Vše nahlas, zejména čtení
Některým studentům pomáhá chůze, jiným zase hlasité čtení a opakování pořád dokola. Jedná se o pocit, že danou látku slyšíte i z venku a posléze si jí mnohem lépe vybavíte. Zajistěte si klidné prostředí, kde se můžete nerušeně číst, mluvit a opakovat. Mějte na paměti: „Co hlava vidí, slyší….“.
Možná si vzpomenete na první třídu, kdy vás maminky nutily číst nahlas. Někoho z nás to bavilo, pro jiného to mohla být velká otrava. Ale maminky měly pravdu. Čtení nahlas pomůže celou studijní látku lépe zafixovat do paměti. Výhodu mívají studenti s tzv. fotografickou pamětí, kterým stačí list jednou nebo dvakrát přelítnout a přesně vědí, kde je zapsaná ta která věta, jakou barvou jí máme zvýrazněnou apod.
Hmat, čich, chuť, zrak
Zapojte do učiva všechny vaše smysly. Pokud se učíte o ekonomice, u té to bohužel moc nejde, ale co třeba matematika pro menší žáky? Názorně používat kostičky ke sčítání a odečítání? Motivujte děti odměnou… za dobře vypočítané příklady dostane
tabulku čokolády. Některým studentům pomáhá vůně k učivu. Např. zapálená vonná svíčka, která stabilizuje smysly k učení.
Slova závěrem
- Pravidelně větrejte
- Hýbejte se, dávejte si během učení pauzu
- Spěte, spánek je pro regeneraci těla důležitý
Vloženo: 12.09.2017 | Autor: GA magazin s.r.o.
Diskuse
Vložit komentář do diskuse
Do diskuse prozatím nikdo nevložil žádný komentář.