Chevrolet Corvette Z06, výkon 660 koní za velmi lákavou nabídku.
Když se řekne Chevrolet Corvette, možná si představíte velkosériové americké sportovní auto, ale není tomu tak. Zrod skutečného sportovního vozu z USA byl poměrně obtížný a skoro celá záležitost skončila velkým fiaskem. Dá se říci, že Američané nikdy neuměli udělat pořádné sportovní auto podle našeho „evropského“ stylu.
Pokud se podíváme do historie a mentality lidí, je všem známo, že v Evropě byly úzké zakroucené silnice a malé uličky, oproti tomu v Americe hlavně široké a rovné silnice. Takto jsou silnice postaveny do dnešní doby. Až po druhé světové válce, kdy se vraceli vojáci z války, s našetřenými penězi a se spoustou volného času, začaly se do Států importovat nové trendy. V tu dobu se začala sportovní auta dostávat do popředí.
Corvette C7 Stingray
V Evropě zatím málo známé sportovní auto, zatímco v USA je v plném proudu prodej nejsilnějšího kompresorového modelu Z06. Tato kára má výkon 660 koňů a točivý moment 881 newtonmetrů.
Corvette 2015
V roce 1954 bylo vyrobeno celkem 3640 vozů s řadovým šestiválcem.
V roce 1956 přišla na trh první velká modernizace, kdy se sporťák objevuje ve zbrusu novém kabátě – nová karoserie. Přední světla již nejsou zapuštěna do blatníků, kdežto zadní jsou součástí blatníků. Navíc se na bocích vozidla objevují prolisy.
V roce 1958 přišla inovace se čtyřmi světlomety.
A rok 1961 se zapsal do historie se čtveřicí kulatých koncových svítilen na zadní části vozu. Tímto přelomem se stala Corvetta na první pohled známá až do dnešní doby.
Design a interiér vozu
Výhodou vozu je základní vybavení, které je poměrně „nadupané“. Karbon keramické brzy, stavitelné karbonové spoilery, pneumatiky Michaelin Pilo Super Sport Cup, kožené čalounění, lepší sedačky, navigace, karbonové panely v kabině, střecha z uhlíkových vláken, palubní záznamník a mnoho dalších vychytávek.
Bohužel jedinou nevýhodou vozu je jeho cena, která je podstatně vyšší než u americké verze. V Německu vás takové fáro přijde na 99 500 Eur